Kunter Şekercioğlu: Endüstri Ürünleri Tasarımcısı

kunter şekercioğlu

Kariyer yolculuğunuzu lütfen kısaca açıklayabilir misiniz?

1996 yılında ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nden mezun oldum. Her zaman farklı sektörlere yönelik ürün tasarlamak istedim. Farklı projelerde iç mekana dair sorgulamalar yapma, kullanıcı alışkanlıklarını gözlemleme fırsatım oldu. 1996 yılında kurulan Kilit Taşı Tasarım’ın 2002 yılı itibariyle ortağı oldum. O zamandan bu zamana danışmanlık vermeyi sürdürdüğüm kurumlar ve her sene yeni sektörlere hizmet vermeye başlayarak, beni mutlu eden mesleği icra ederek yaşamımı sürdürüyorum.

 

 

Şu an yaptığınız meslekte çalışmak istediğinizi ne zaman ve nasıl keşfettiniz?

Şanslıyım, henüz ben lisedeyken, mimarlık eğitimine devam eden abim ile hayalimdeki mesleğe dair bilgi edinme sürecim hızlanabilmişti. Henüz daha lisedeyken başladığım ODTÜ ziyaretlerim ile mesleğime ve ihtiyaç duyulacak disiplinli çalışma adımlarına aşina olma imkanı yakaladım. Yetenek sınavlarına hazırlandığım bir dönem sonrasında, ODTÜ’ye kabul edilerek eğitim hayatım başladı.

 

İlk işinizi yaptığınızda kaç yaşındaydınız?

Scrikss 99, bir kurum ile gerçekleştirdiğim, üretilmiş ve halen satışta olan ilk endüstriyel tasarımım. 23 yaşındaydım.

 

Üzerinizde en çok etki yaratan kitap hangisidir? Neden?

Bir kaç tane sayabilirim.

İhsan Oktay Anar “Puslu Kıtalar Atlası”, müthiş bir kurgu ile eski İstanbul’u sokak sokak yaşatıp okuduktan sonra da aynı yerleri sokak sokak dolaşmamı sağladığı için. Tom Robbins “Parfümün Dansı”; dili, sürükleyiciliği, hayattaki en temel kavramlar ve doğadan kopmamamız ile ilgili düşündürdüğü için. Mircea Eliade “Şamanizm”, Şamanizm’i bir bütün olarak ele alarak gündelik hayatımız ve diğer dinler üzerindeki etkileri ile ilgili düşündürüp araştırma ve okumalara devam ettirdiği için. Tolkien “Yüzüklerin Efendisi”; objeler, mekânlar, karakterler kısaca üçlemedeki her şey hayal gücünüzü tam yoğunlukta kullanmanıza sebebiyet veriyor. Özellikle filmlerini seyretmeden evvel okuduysanız tadı bambaşka. İkinci kitap ne zaman yayınlanacak diye 3 kez Metis Yayınevi’nin Beyoğlu’ndaki ofisine gittiğimi hatırlıyorum.

 

Okumak için genellikle günün hangi saatlerini tercih edersiniz?

Hafta içi gece uyumadan önce ve özellikle hafta sonu uyandığımda…

 

Gün içinde en yaratıcı ve üretken zamanınız hangisidir?

Ağırlıklı olarak mesai saatleri dışında, telefonun çalmadığı, genel iş hayatının dışında kalan bir saat diliminde kendimi daha verimli çalışırken buluyorum. Duruma göre değişebiliyor, bazen 11:00, bazen 22:00… Kendi zamanını yönetme özgürlüğüne sahip bir tasarımcıyım. Yaratıcılık ve üretkenlik zaman sınırı taşımıyor benim yaşamımda.

 

İşlerin yolunda gitmediği zamanlarda en büyük motivasyon kaynağınız nedir ve üstesinden gelmek için ne yaparsınız?

Daha çok çalışırım. Eğer hiç çalışmak istemiyorsam, bir şehir turu ile kendimi tazeleyecek mini bir molaya çıkarım. Müzik dinlemek, özellikle Joe Satriani vb. gitaristleri dinlemek beni kendime getirir.

 

Kariyerinizde en büyük baskıyı hissettiğiniz dönemler üretkenliğinizi-yaratıcılığınızı nasıl etkiledi?

Büyük baskı hissettiğim dönemler ekonomik kriz dönemleri olmuştur. Endüstri ekonomik baskı hissederse endüstriyel tasarımcılar da bu baskıdan nasibini alır. Bu baskılar yaratıcılığımı etkilemedi ama üretkenliğimi etkiledi tabi.

 

Zorlandığınızı hissettiğiniz bir işle karşılaştığınızda, durumu zihninizde -basitleştirmek- aşmak için kullandığınız bir yöntem var mıdır?

Yaşamım tasarım disiplinindeki yaklaşımdan farksızdır. Neyi, niye yaptığımı her daim sorgulayarak adım atmayı tercih ederim. İşe dair zorlanıyorsam, bu yeni bir keşif konusu demektir. Öğrenmenin, çözümü bulmanın yollarını, verimli işbirliklerini arar ve bulurum. Kim için ne tasarlanıyorsa ve sınırlandırmalar nelerse bildiğim yöntemler bazen evrilerek o iş konusunun dinamiğini ortaya çıkarır.

 

Yorucu bir günün ertesi sabahında yataktan kalkmanızı sağlayan şey nedir?

Yaptığım işe duyduğum aidiyet, saygı ve özen.

 

Çalışırken müzik dinlemenin duyguyu-odağı isteğiniz dışında olmaması gereken farklı yerlere götürebileceği söylenir. Bu fikre katılıyor musunuz?

Doğru olabilir çünkü çalışırken dinlemeyi tercih ettiğim müzik türleri o andaki odaklanmamı destekleyecek türler oluyor.

 

Bir işin en heyecan duyduğunuz aşaması hangisidir? (Fikri bulduğunuz an, yapım süreci, tamamlandığı an.)

Her projenin heyecan verici anları değişebilir. Hepsi için ortak noktası ise çocuğun sağlıklı doğduğunu görmektir. Bazen bazı projelerin hayata geçmesi 3 yıl sürebilir ve siz o çocuğun var oluşu için çalışmaya devam edersiniz.

 

Üretkenliğinizi-yaratıcılığınızı en çok geliştiren deneyimleriniz nelerdir?

Kendimi sürekli güncel tutmak. Son tüketiciyi doğal ortamında alış veriş kararları sırasında gözlemlemek. Trendler, yeni malzemeler ve yeni üretim yöntemleri ile ilgili taze bilgiler edinmek.

 

Çalışma ortamınızda “kesinlikle olmalı” dediğiniz şey nedir?

Huzur ve kahve.

 

“Yaratıcı kişi” tanımınız nedir?

Etrafındaki durumlara, ihtiyaçlara, meselelere başka bakıp çözümün bir parçası olma cesareti gösteren kişi.

 

En sevdiğiniz eşyanız nedir?

Kalemlerim.

 

Hayatta en çok kime hayranlık duyarsınız? Neden?

Yaratıcılığından ve üretkenliğinden dolayı dedem Ali Kutun.

 

En sevdiğiniz ‘alıntı’ nedir?

“All we have to decide is what to do with the time that is given to us.” – Gandalf.

 

Şu ana kadar gerçekleştirdiğiniz işler içerisinde en gurur duyduğunuz hangisidir?

Scrikss 99, neredeyse 20 senedir satılıyor olduğu için. Dervish isimli fincanım, kültürel referansları doğru bir dozda ve yerinde kullandığı için.

 

Süper gücünüz nedir?

Keşke olsa… Telekinezi, teleportasyon, telepati… ne güzel olurdu.

 

Kariyerinizin başlangıcına dönebilseydiniz en çok neyi bilmeyi isterdiniz?

Türkiye’nin defalarca ekonomik kriz ile boğuşacağını bilmek faydalı olabilirdi.

 

Hayatınızın sloganı nedir?

“Göz düşünür, el konuşur.”

 

En iyi tavsiyeniz nedir?

Çiz, maket yap.

 

 

İlgili Bağlantılar:   kilittasi.com   /   instagram.com/kilit_tasi    /   twitter.com/kilit_tasi

 

Paylaş:



Etiketler: , , , , , , , , , , , , ,